Efter at have taget Generelt Certifikat som Radiotelegrafist på Svendborg Navigationsskole i December 1976, aftjente jeg værnepligt i Søværnet, hvor jeg gjorde tjeneste som værnepligtig Radiotelegrafist på Inspektionsskibet Hvidbjørnen, beskæftiget med søredning og fiskeriinspektion på Færøerne og Grønland.
Efter afsluttet værnepligt blev jeg i November 1977 ansat i Rederiet Ø.K. hvor mit første rigtige skib blev MV Sargodha - en ældre "dame" bygget i 1956, men ikke desto mindre det bedste af de skibe jeg har sejlet på. Se billedserie i billedgalleri.

Dernæst fulgte MT Pasadena, hvor jeg var i ca 7 måneder. Skibet blev beskæftiget i indenrigssejlads i Ecuador, hvor vi sejlede med raffinerede olieprodukter mellem La Libertad og Esmeraldas i Ecuador. Jeg mønstrede i Nordenham, hvorefter vi sejlede til Cicilien, hvor vi lastede en last til Manzanillo og Mazatlan i Mexico, herfra gik turen til New York, Boston, Willemstad/Curacao, Guayaqill hvorefter vi var beskæftiget indenrigs i Ecuador. Under opholdet i Mexico var vi som billedet viser, på flere ture på dybhavsfiskeri efter Blue Marlin, Sailfish etc. - se fotoalbum for flere billeder.

Mit sidste skib i ØK blev MV Morelia en PanMax Bulkcarrier.

Derefter blev jeg ansat i Rederiet J. Lauritzen, hvor min far iøvrigt havde sejlet som Maskinmester i sine unge dage. Det første skib i JL blev køleskibet Roman Reefer, dernæst blev det Ecuadorian Reefer. Efter Ecuadorian Reefer blev jeg tilbudt job i redriets administration, hvilket betød at jeg det næste års tid var beskæftiget med Hyreafregning for rederiets sejlende medarbejdere.

Efter 1 års tid i land blev det igen tid til at tage til søs, denne gang blev det nybygningerne Dan Lifter og Dan Mover (J. Lauritzen) skibene var beregnet til transport af heavy lift såsom Olieboreplatforme og andre skibe, pramme etc.

I 1985 blev jeg ansat i et af Rederiet A.P. Møllers selskaber Mærsk Drilling, som Radiotelegrafist og senere som Logistik Coordinator på Boreplatformene i Nordsøen, her var jeg på Mærsk Explorer, Mærsk Guardian, Mærsk Endeavour, Mærsk Jutlander samt til sidst på Mærsk Highlander i Scotland. Senere i livet har jeg været tilknyttet et nybygningsprojekt for Mærsk FPSO på Keppel Fels skibsværftet i Singapore, været på Mærsk Discoverer i Nordvestaustralien, Mærsk Peregrino i Brasilien, Mærsk Deliverer i West Africa, Mærsk Inspirer i Norge, Mærsk Giant i Dansk del af Nordsøen samt Mærsk Guardian ligeledes i Dansk del af Nordsøen


Inden vi flyttede til Grønland i 1993 var jeg ansat i KNI som Administrator på et af deres nybyggede passagerskibe MV Sarpik Ittuk, der sejlede på den grønlandske vesstkyst. Det var et utroligt spændende job, med mange og anderledes oplevelser.