i Påsken var vi en tur i Nordtyskland, vi havde lige skiftet vores gamle VW Passat der nu havde rundet de 300.000 km ud med en sprit ny Citroen C5 2.0 HDI Automatic, så vi var selvfølgelig meget spændte på, hvordan den fungerede som campingtrækker med 1400 kg på krogen - og vi er ikke blevet skuffet, tværtimod.

Vi kørte til Grønninghoved Strand Camping, hvor vi havde et par overnatninger. Det er en rigtig dejligt beliggende plads med nogle meget flotte faciliteter. Mens vi var på Grønninghoved Strand Camping kørte vi en tur til Christiansfeld, hvor vi bl.a. besøgte brødremenighedens kirke og kirkegård, især den sidste er meget speciel, forstået på den måde, at mænd og  kvinder ligger begravet adskilt på hver side af hovedstien gennem kirkegården.

Derfra kørte vi til Ostsee Camping Platz Heide i Kleinwabs midtvejs mellem Kappeln og Eckernförde. Det var ret blæsende og hundekoldt men vi havde nogle gode dage i det nordtyske, og som det ses på billederne var der også nogle flotte dage imellem. vi besøgte byerne Kappeln ved indsejlingen til Slien - en flot og velholdt by, Eckernförde, Schleswig samt Rendsburg hvor vi bl.a. tog en tur med svævefærgen over Kielerkanale

Kappeln

endnu et billede fra Kappeln

Nord Ostsee Kanal Rendsburg (Kieler kanalen)
Svævefærge over kanalen, den er iøvrigt gratis at benytte, så vi tog en tur frem og tilbage

Parti fra havnen i Eckern Förde

Mere Eckern Förde Lirekassemand på torvet.

På hjemvejen havde vi aftalt at vi skulle besøge nogle venner i det Jydske, så vi kørte op til Husodde Strand Camping i Horsens hvor vi havde et par overnatninger inden vi kørte videre til vores venner, hvor vi camperede i Deres indkørsel inden vi igen kørte til Sjælland. Vores nye bil havde klaret det fantastisk godt og det var en sand fornøjelse at køre i den sammenlignet med den efterhånden noget slidte Passat. Vi havde været meget spændt på hvordan automatgearet ville klare at trække campingvognen, men det viste sig at den overhovedet ingen problemer havde med at trække vores Knaus - og hvis man ikke var meget opmærksom glemte man helt man havde en campingvogn efter bilen.